Alhamdulillah,
08:56 | Author: ::. Wan Yaakub Wan Abdullah .::
Allah Yang Maha Pengasih... Alhamdulillah dapat juga Saya Khatam kitab Nahu Tuhfatul alSaniah pada 7 Ramadan lepas. Selama setahun lebih bertungkus-lumus..terpaksa mengambil masa yang lama untuk habis matan jurmiah ini, dua bait/matan/baris Syaikh saya syarahkan dalam satu-satu masa. Buku kecil sahaja tetapi kunci segala nahu..

Alhamdulillah, juga dapat khatamkan kitab usul fiqh alwajiz karangan DR Wahabah Zuhaili pada 8 Ramadan..

Alhamdulillah keputusan peperiksaan Syahadah akhir tahun dapat Najah. Rezki dari Allah, kalau ikut akal saya, memang tak mampu.. mungkin ini hasil doa dari Ibu, Syaikh-syaikh, keluarga dan sahabat-sahabat..Syukran.. Najah itu tidak bermakna kita pandai, gagal itu tidak bermaksud kita kurang cerdik, kadang-kadang orang yang gagal itu ilmunya tinggi daripada orang yang najah..inilah bumi mesir...

Satu lagi yang saya belum selesaikan... Doakan moga-moga saya dapat khatam talaqqi Quran riwayat syu'bah dengan Sykh Hassan Rejab.. Ni baru juz 20, ade 10juz lagi bakinya.. Tarikh balik ke Malaysia 24 Ramadan...ada baki 13 hari lagi..terpaksa baca Quran depan Sykh dua juz sehari, tiap-tiap hari kecuali hari jumaat{cuti}, penat sikitlah.. ni lah akibat last minit nak kejar semua ilmu...

Moga-moga kita dapat mengambil kesempatan untuk menambah ilmu dan meningkatkan ketawaan kepada Allah dalam Tarbiah bulan Ramadan ini.

Abu Yusuf

Shoura Cairo Egypt
11 Ramadan 1430 Hijrah
|
This entry was posted on 08:56 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: