Malaysia belum Merdeka lagi!!!
15:24 | Author: ::. Wan Yaakub Wan Abdullah .::

Benarkah Negara kita sudah merdeka? ia dari sudut perlembagaan ciptaan manusia yang jahil, Malaysia sudah merdeka...Akan tetapi dari segi hakikat kaca mata Islam, Malaysia masih belum merdeka bahkan Malaysia sedang dijajah dengan amat teruk..

Kita Merdeka tetapi terikat dengan perlembagaan yang disusun oleh Suruhanjaya Reid.. Apa guna kemerdekaan macam ini...ah rasa sakit hati...... mana Perlembagaan Islam yang manhajnya Quran dan Sunnah yang tertinggi????

Selagi mana kita mengguna pakai perlembagaan yang tidak meletakkan Quran dan Sunnah sebagai manhaj tertinggi, selagi itu Malaysia belum merdeka..

Selagi itu juga Malaysia tidak aman, tidak maju, berlaku keruntuhan moral dikalangan muda-mudi serta agama Islam akan diperlekehkan.

Buktinya, boleh lihat sendiri dengan mata anda. Dari pimimpin nombor satu dalam Malaysia hinggga rakyat biasa, tiada maruah agama. Amalan rasuah, zalim, tipu-menipu, dadah, judi, riba, menyamun, merompak, lupa daratan, pecah-amanah berlaku dalam Negara kita secara berlalusa dan tanpa tidak terkawal.

Serangan pemikiran dari barat terhadap masyarakat dan pimpinan negara kita merusuk masuk dalam benak hati mereka. Malah amat malang, pemikiran karut-marut barat itu dijadikan manhaj atau cara hidup masyarakat kita. Apa yang barat buat mereka tiru, barat telanjang-bogel mereka tiru, barat memisahkan agama dengan pentadbiran mereka tiru.. Aduh sakitnya pimimpin Malaysia.

Kenapa saya katakan begitu? Jika pemimpin ikut cara Islam, inyaAllah rakyat akan aman, jika sebaliknya rakyat tidak akan aman..

Hari ini 29 Ogos 2009, bersamaan 8 Ramadan 1430 Hijarah, persembahan Hi-5 di Genting : {http://www.utusan.com.my/utusan/info.aspy=2009&dt=0829&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_02.htm}..

Jenis-jenis hiburan seperti inilah boleh menghancurkan masyarakat kita. Kerajaan Malaysia membenarkan persembahan ini berlangsung. Seolah-olah menghina Islam pada bulan Ramadan yang Mubarak ini. Banyak lagi program-program yang berfaedah untuk dihidangkan kepada masyarakat. Kerajaan boleh fikir yang mana program baik dan buruk sebenarnya, tetapi sengaja pimpinan Negara kita hidangkan dengan program atau hiburan-hiburan syaitan supaya masyarakat alpa, apabila masyarakat jauh dari agama, mereka akan sokong BN kerana nafsunya sama dengan nafsu BN.

Banyak lagi bukti-bukti yang Malaysia belum merdeka secara hakiki yang saya tidak sebut disini..

Maka wajib keatas kita, memerdekakan Negara kita secara hakiki dengan apa cara sekalipun selagimana tindakkan atau strategi kita tidak bertentangan dengan syariat Islam. Supaya kita dapat merasai "Negeri yang baik [aman dan makmur]" terjemahan surah Saba' ayat 15.

wassalam

abu yusuf
shoubra cairo egypt
|
This entry was posted on 15:24 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.